-ANJA

Ah folk ville veta lite mer om Anja "mitt spöke". Jag vet inte om jag kan kalla det spöke menmen.. Hon är sällan med mig mitt på dagarna utan det är mest på kvällarna efter klockan 20:30, och även på morgonen och natten då. Jag är nästan aldrig rädd hemma sålänge hon inte hittar på att göra nya grejer som hon inte gjort förut. Jag kan vakna mitt i natten av att jag hör att möbler i vardagsrummet förflyttar sig men så fort jag då ställer mig upp o börjar gå emot vardagsrummet så slutar det helt plötsligt att låta. Man kan ju fråga sig varför, men det vet jag inte. En sak som jag inte vet är varför hon just är med mig. De skulle jag gärna vilja veta, men tyvärr så kan jag ju ej prata med henne. Hon är nästan alltid glad. Sålänge man är snäll emot henne så är hon snäll tillbaka. Hon har varit arg några få gånger men det är om folk retar upp henne. Det har slutade med att hon rev en utav mina kompisar på benet så hon blödde, hon tog sönder min kompis halsband och bara jävlades med henne. Desto räddare man blir desto mer håller hon på att jävlas. Jag märker så tydlig att hon tycker att det är kul när folk blir rädda. Även om jag säger till kompisar att dom inte behöver bli rädda så är det ganska svårt när dom hör dörrar smällas igen, lampor släcks/tänds osv.. Och speciellt om dom inte är vana. Ute i stallet där jag rider har jag känt av 3 st olika spöken/demoner. Var en utav dom är så grymt jävla elak. När jag stöter på honom så är jag faktiskt rädd. Och det brukar jag inte vara när det gäller spöken. Under dom här 2 ½ åren har jag skrikit, tjutit, dragit hemifrån, ringt mamma/pappa/kompis hur många gånger som helst, bara pga av Anja. Men det behöver jag aldrig göra längre och det är så sjukt skönt. Hon bäddar om mig och kryper under täcket varje kväll, men det har jag vant mig vid så det är aldrig några problem längre. Såfort hon bäddat om mig så går hon o ställer sig i hörnet inne på mitt rum o står där enda tills jag vaknar. Hon står alltså bara och tittar på mig. Jag tror att hon står med mig för att skydda mig medans jag sover. Nu har ni fått veta lite mer, men resten skriver jag någon annan dag. Ni får kommentera lite om vad ni vill att jag ska skriva om henne eller spöken överhuvudtaget.


Kommentarer
Postat av: claudia

haha, nej jag dör de e skitkul att läsa!:)

Jag känner också av dem!.. på hallströmsgatan där johanna bor bodde jag innan. Det var likadant för mig, jag kände dem där tills vi skulle flytta. Nästa familj som flyttade in flyttade ut lika fort från den lägenheten. De sa att det "Spökade" haha!

2011-10-26 @ 22:08:58
URL: http://claudiamilena.blogg.se/
Postat av: elvira

vilket stall

kan dem onda döda folk ?/mathilda

2011-10-27 @ 16:25:19
Postat av: sanna

åh va hemsk, bra att du inte är rädd längre! Hur vet du att hon heter anja? Kram :D

2011-10-28 @ 17:35:22
URL: http://sasasanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

är hon med dig när du sover med din pojke oxå elr?

2011-10-30 @ 18:37:13
Postat av: Anonym

Jag känner också av andar i mitt hus, vänlig flicka, ungefär som Anja. Den andra är dock inte lika snäll. :/

2011-11-04 @ 10:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0